Da jeg indledte samarbejdet mellem Fourian og copenhagen atomics fik jeg mere end en kunderelation. Jeg gik derfra og var optimistisk over fremtiden – og over, at jeg også ville lære meget om atom og kernekraft.
Fremtidens energikilder og muligheder, fylder meget – og med rette. Grøn kommunikation er også kommet under den organiske paraply, men at koble det sammen med det komplekse i deres virksomhed var dér samarbejdet startede.
Blandt andet skulle deres LinkedIn skaleres, flere skulle lære dem at kende, og kompleksiteten skulle nedbrydes til spiseligt indhold: også for dem, som skulle introduceres til dem for første gang.
De ønskede ikke at det skulle være generisk og ‘marketing-ficeret’. De havde forud afholdt sig fra at kalde nogen ind til opgaven, fordi de frygtede, at det ville blive for generisk.
Hvad gjorde vi så?
👆 Direkte kommunikation til ledelsen, så alle var med på strategien
👆 Skræddersyede alt til en workshop som blev leveret direkte til marketingafdelingen med deltagelse fra ledelsen
👆 Nedbrød kompleksiteten og designede kommunikative budskaber, virkemidler o.lign. der var til at forstå
👆 Skabte synergi mellem deres eksisterende og nye tiltag
👆 Lærte dem at administrere en organisk go-to-market strategi, og vedligeholde/skalere deres Community selv
De kom til mig med et hold af ingeniører, innovative hoveder og en meget loyal fanskare.
Samtidig sælger Copenhagen Atomics meget mere end deres Thorium Reaktorer – de sælger også en tydelig mission, som alle i deres netværk kan mærke, og som de støtter op om. Opgaven var en vaskeægte Fourian opgave.
Et af målene var, at der skulle være 4000 følgere inden året skiftede til 2023. I oktober 2022 havde de landet de første 3400. I dag er der over 7000, og de fik 573 følgere mellem maj og juni i år – organisk 😱
De er ikke længere bekymret for, at kommunikere for meget, for lidt eller forkert. De forstår, hvem de skal kommunikere til, og hvordan, og med rød tråd mellem det kommercielle og hjertet i det de laver.
De skalerer, udvider og har nu også en vækstrejse digitalt. Af hjertet tak til Jesper Glahn, og holdet ved CPH Atomics for al tilliden 🌱
Samarbejdet med Copenhagen Atomics
Fremtidens energikilder og muligheder, fylder meget – og med rette. Grøn kommunikation er også kommet under den organiske paraply.